måndag 31 maj 2010

Jaha, då har jag återigen varit dålig på att uppdatera min blogg...

Vad har jag haft för mig sedan jag skrev förra gången tro.
Förra helgen blev det lördags PRO-frukost på balkongen i Lindas trevliga sällskap efter en timmes morgonjogg, på kvällen hamnade jag och moster Gunnel på en rolig födelsedagsfest, och på söndagen var det 2års kalas för världens goaste Milia i Degerfors.

Den här helgen skulle jag ta det lugnt men det slutade med att jag återigen hamnade på en födelsedagsfest och sedan i ett öltält och fick i mig alldeles för mycket vin, drinkar, öl och cider, och härjade runt mer än planerat. I söndags åkte jag och Jenny till Bergvik och Ikea där jag shoppade lite till min nya lägenhet och fick dämpa bakfyllehungern med kycklingfilé med pommes och bearnaisesås. Direkt därifrån bar det av till 13års kalas där jag fick skratta lite åt min roliga släkt och prova att sjunga ja må hon leva med basröst medan min morbror försökte sjunga som en tjej. Allt för att jag skulle slippa vara den enda tjejrösten bland en massa karlröster i vår "fina" sång. Efter att ha satt i mig två portioner smörgåstårta och lite kladdkaka bar det av hemåt för lite packning innan kvällsbesök för hemlagad pizza och film. Förutom en pizza med allt vi kunde komma på som fyllning slank det även ner en hel del godis, och jag kan säga att jag efter allt det ätandet fortfarande var mätt när det var dags för thailunch idag.

Ligger just nu i min säng, i mitt vinröda sovrum med grönt golv i min nya lägenhet i Arvika, och funderar på det här med Murphys law. Sängen är det enda förutom kissarna, lite småsaker, mat och blommor som fick följa med på mitt o Lindas flyttlass tidigare ikväll. Resten kommer med flyttgubbarna imorgon bitti.
Så, Murphys law... Idag har varit en sådan dag där jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt att allt går åt helskotta. Imorse ringde jag till flyttfirman direkt när de öppnade klockan åtta på morgonen för att få veta ungefär vilken tid de menar när de säger att de ska komma på eftermiddagen. Fick beskedet att de hade jättekrångel med en flytt i Karlstad och att de antagligen inte skulle hinna flytta mina saker under dagen utan ville komma senare under veckan. Eftersom jag tagit semester idag för att flytta så kändes det inte så överdrivet roligt men ok vad ska man göra. Men de lovade att de skulle ringa runt nio halv tio och berätta hur det skulle bli. Jaha tänkte jag och började ta det lite lugnt med rensandet och packandet och ordna kattbur osv eftersom de säkerligen skulle komma sent, om ens alls idag, och tog en liten avslappningspromenad i solen och gick till thai för att äta lite lunch med mina gamla arbetskamrater, DUMT av mig. Vid halv tolv ringer flyttnissarna och upplyser mig om att de kommer senast klockan två. Oj jippie väntade de sig nog då, men alltid så snälla Therese fick faktiskt lite små tuppjuck på dessa velpellar. Tänkte att då får det bli en snabblunch då och skynda hem och packa vidare och ordna allt. Men då hade dessutom en hel skola i Kristinehamn bestämt sig för att äta på thai just idag, vilket innebar en kö långt ut på parkeringen för att få mat. Är inte det ett praktexempel på lagen om alltingets maximala jävelskap? För att fortsätta på bevisningen av att denna lag faktiskt existerar bestämde sig min mobilladdare att sluta fungera. Nu gäller det bara att hoppas att det lilla batteriet som är kvar i mobilen håller till imorn bitti så larmet går så jag slipper försova mig när flyttgubbarna kommer. För om jag någon gång ska vakna sent så ska det väl vara den gången jag behöver vakna tidigt.
Hittade 34 hål i väggen i min lilla hall. Ser ut som om någon kan ha roat sig med att skjuta med hagelgevär, men det räckte visst inte för att hyresvärden skulle anse att det var värt att ge mig nya tapeter.

Nej nu ska jag sluta med det negativa och försöka skriva om lite positiva saker också. Jenny kom och var snäll och hjälpte mig att packa, så det gick ganska snabbt. Otroligt vad mycket saker man har. En av flyttgubbarna såg mina tavlor, gav mig massa beröm och ville göra en beställning, vilket jag blev lite glad för =).
Snälla Linda hjälpte mig att hämta släpvagn, bära säng och lådor och katter och köra mig till Arvika och bära upp allt i lägenheten. Blev lite kall pizza i bilen som färdkost, och ett test av min grannpizzerias kycklingsallad som belöning efter allt vårt flängande. Och jag, som varit så orolig för hur mina små lurvar ska hantera ytterliggare en flytt, blev glatt överraskad när en av dom började traska runt på upptäcksfärd med svansen i vädret efter bara en lite kort stund tryckande under sängen.
Bilderna verkar inte riktigt vilja laddas upp här idag så jag får göra ett senare försök med det. Nu ska jag försöka sova min första natt i mitt vinröda sovrum (som förhoppningsvis snart blir vitt) och hoppas att jag vaknar i tid imorgon bitti.

2 kommentarer:

  1. Vilken dag! Men du - trots den där förbannade Murphy så fixade du flytten. Du är här nu och i morgon kommer resten. Du slipper fundera på hur det ska lösa sig - i stället kan du vara jävligt nöjd med dig själv över att du löste allt. Allt går, bara man vill.

    Gör lång näsa åt Murphy... äh, förresten... ge honom fingret! :)

    Och slutligen: välkommen hit! :)

    SvaraRadera
  2. Gott att läsa att du börjar landa i Afrika.

    SvaraRadera