torsdag 13 maj 2010

Ytterligare en vecka är avklarad på nya jobbet. Eller ja, en halvvecka då eftersom det är Kristi flygare idag och jag är ledig imorgon och slutade tolv igår.

Nu ska jag redogöra för gårdagen och varnar att det kommer bli ett ganska så negativt stycke att läsa.
Igår var en sån dag där jag helt enkelt lät bli att försöka se det positiva och motivera upp mig till ett glatt humör. Jag var fruktansvärt irriterad och tyckte att jag var värd att få vara det. Skulle ta 11.57 tåget hem från Arvika med byte till buss i Karlstad. På grund av spårreparationer blev det dock istället buss mellan Arvika och Kil, och när jag efter 45 minuter satt på tåget från Kil till Karlstad visade det sig att tåget inte kunde köra på grund av tekniska fel. Efter en tids väntan började hungern smyga sig på och med det kom irritationshumöret. Tillslut visade det sig att vi fick byta till ett annat tåg och när alla tagit sig över till det så begav det sig äntligen mot Karlstad. När vi väl kom fram till Karlstad så hade jag missat min buss till Kristinehamn, var så hungrig och irriterad så jag kände för att bete mig som en tjurig tonåring och leta reda på en dörr bara för att kunna smälla igen den och ställa mig och hoppa upp och ner på samma ställe och svära som aldrig förr. Var även nära att drämma till sibyllapersonalen som snålade med tillbehören till min välbehövda hamburgare, men jag höll mig snäll. Efter att ha slängt i mig hamburgaren och en godispåse började humöret bli lite bättre och tillslut kom jag även hem till Kristinehamn. På kvällen kom Linda hit och åt lite räkor, sallad, tzatziki och nybakad dinkel/rosmarinbaguette. Ett eller annat glas vin slank även ner och humöret var tillbaka någorlunda mot det normala när hon, senare på kvällen, lämnade mig ensam med kissarna.


Idag fick jag en sovmorgon på två timmar och har sedan haft en ganska effektiv dag. Vaknade av mig själv vid tjugo i sju och gav mig ut på en liten morgonjogg. Efter morgonens rågflingsgröt, och efter att ha tagit itu med veckans disk som jag visst halkat efter med under mina pendlingsdagar, bakade jag rosmarin/basilika bröd och kanelmuffins, gav garderoben en rensning och plockade lite i lägenheten.
Ikväll blir det nån god mat i Karlstad och Iron Man 2 på bio.

Veckans lärdom: Ytterligare övertygelse att det inte är bra för ens psyke att tågpendla under en längre period.
Veckans Murphys law bevis: Glömde solglasögonen hemma, satt i fodret i jackan och det blev strålande väder och varmt.

1 kommentar:

  1. Vad var det jag sa, Therese? Spårarbeten mellan Kil och Arvika. Minns du mitt positiva inlägg på FB?

    Min önskan gick alltså i uppfyllelse tidigare än jag vågat hoppas.

    SvaraRadera