tisdag 27 april 2010

Idag var sista dagen på min praktik. Kändes lite vemodigt att tömma mitt skrivbord, lämna tillbaka kortet och säga hej då till alla. Hoppas att jag kommer trivas lika bra på min nya arbetsplats som jag har gjort här med alla underbart roliga och duktiga människor. Jag ska sitta på stranden i Arvika i sommar med min Kristinehamns handduk och min "Kristinehamn, en stad att sakna"-badboll och läsa ur min poesibok (alla mina fina avskedspresenter) och tänka på mina gamla arbetskamrater. Godiset, som snälla Eddie snappade upp att jag hade lite behov av idag och köpte till mig, finns nog tyvärr inte kvar då, men minnet av att en karl faktiskt kan lyssna på vad man säger och lägga det på minnet kommer finns kvar.

Idag har jag haft lite funderingar på om det är "normalt" att, varje gång man ser en gubbe med stort skägg, tänka Nämen är det jultomten, eller varje gång man ser en långtradare höra ett Traaaansformers i huvudet, eller att inte kunna köra bil utan att göra ljudeffekter i kurvor och inbromsningar. Det här är nämligen vanor som jag inte verkar kunna bli av med. Jag får nog acceptera att en del av mig antagligen har ett sätt som en 6-åring eller att jag bara helt enkelt har för lite att tänka på.

4 kommentarer:

  1. Mycket fint skrivet alltihop! Och jag är ju absolut inte partisk i det du skriver om heller;) Förresten tycker jag du ska fortsätta tänka Tomte och göra ljudeffekter... Livet blir roligare så! Huvaligen, hur ska handledaren klara sig utan sin bitch...=(

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Haha.. du har ju din bitch kvar! Bara inte på arbetsplatsen.. Men du kommer nog få fullt upp me att vara min telefonpsykolog och handledare även när jag är i Arvika ;) Om du nu har tid med mig sen när du får en ny bitch =P

    SvaraRadera
  3. Lycka till i Afrika!

    Jag tror du kommer att hitta mycket tänkvärt i din Frödingbok. Jag får för mig att just du kommer förstå många av hans nedskrivna tankar.

    Du ska som sagt var inte tro att du betyder något speciellt för att du fick just den där Frödingboken. Jag ger alltid bort den boken till sådana som jag tycker mycket om.

    SvaraRadera
  4. Idag var första dagen på din nya arbetsplats. Nu vill jag allt se lite rapporter därifrån...

    SvaraRadera