torsdag 15 april 2010

När jag nu väl tagit mig i kragen och skaffat mig en blogg hade jag hoppats på att skrivkrampen skulle försvinna, och att jag kunde få börja med att skriva något vettigt. Efter några dagars stirrande på en tom blogg och min dators alltför slitna tangentbord har jag kommit till insikt om att detta inte kommer att inträffa.
Så, med ett glas vin som sällskap tänkte jag nu ändå, trots skrivkramp, göra ett försök att ge mig på mitt första ordentliga inlägg. Anar dock att slutresultatet blir något inte fullt så vettigt.
Min första nerpräntade fundering är hur det kan komma sig att när man väl bestämt sig för att se en film på dvd, och gör det, så visas just den filmen på tv bara några dagar senare? Detta innebär att jag nu är sittandes med min blogg och lite halvt ointresserat ser den enda filmen som går på tv just nu, en film jag då lyckades välja att se bara för några dagar sedan. Nu är väl inte detta en världskatastrof, utan endast en liten bidragande faktor till min övertygelse att Murphys law är en absolut sanning.
Innan jag placerade mig i soffan med en högljudd surrande laptop i knät och en spinnande vit lurv, som gärna vill ta datorns plats, bredvid mig har jag haft en väldigt produktiv eftermiddag.
Disken har blivit diskad, golvet dammsuget, blommorna vattnade, skåpen sorterade, och hade t.o.m. lite energi över att putsa två fönster. Efter allt det härjandet tyckte jag att jag var värd att softa ner mig lite i soffan med mitt vinglas, och nu hägrar sängen så jag orkar ta mig upp till morgondagens tidiga joggingtur innan sista arbetsdagen för veckan! Så, nu var mitt första riktiga inlägg skrivet och en Tess som är relativt nöjd med sig själv efter att ha lyckats med detta, och med att ha varit så produktiv idag, ska ta och krypa ner under täcket.

1 kommentar:

  1. Gött att du är igång Therese!

    Hoppas du får många läsare till din blogg. Du behandlar det svenska språket väl. Det kan bli en bra byråkrat av dig om några år!

    SvaraRadera