fredag 18 juni 2010

Då var det fredag!
Gick direkt från jobbet till affären där jag inhandlade en stor godispåse, chips och sushi och skyndade mig hem för lite fredagsmys med katterna.
Innehållet i godispåsen hade minskat betydligt när jag kom innanför dörren här hemma. Är det helg så är det.
Efter att ha sparkat av mig skorna och gett katterna lite fredagsmysmat satt jag mig i soffan med ett glas rödvin och en tallrik sushi. Det där med pinnar orkade jag inte helt med idag, så efter lite krångel blev det till att äta med händerna istället vilket jag tycker man kan få göra med rå fisk, stelt ris och massa wasabi så det svider i näsan.

Gjorde ännu ett försök att boka tvätt-tid genom att gå ner i vår "skräckfilmsscenariekällarkorridor", hålla upp ett kort framför en apparat tills det piper och försöka lista ut hur man bokar och vad som är tvättstuga 1 och 2. Ska bli intressant att se om jag kommer in imorgon när jag går ner för att tvätta.

Så vad har hänt mer tro.
Förra helgen var det inflyttningsfest och min lägenhet blev invaderad av mina goa vänner, min goa släkt och mina nya vänner här.


Efter massa mat, snacks, öl, cider, baileyskaffedrinkar och babbel knallade vi neråt stan och Olssons brygga för att se vad Arvikas uteliv har att komma med. Blev återigen påmind om att det här med festande och krogen inte riktigt är min grej längre nu när PRO-tess har tagit över. Men det var ett stort uteställe, massa folk (dock en lite låg medelålder för att man skulle känna sig som hemma) och trevligt att få dansa och tjoa lite med vännerna. Efter en raggarburgare från ett stånd utanför där de var så värmländska så t.o.m. skylten sa Körv me brö gick vi hemåt för att tränga ner oss i de sovplatser som fanns. Morbror Jan fick stora soffan, moster Gunnel hade som tur var tagit med sig en extrasäng, Jenny fick min säng, Linda en madrass och jag o Madde delade en madrass. Det vi fick lära oss är att om man är två på en luftmadrass ska man se till att den är ordentligt pumpad. Men måste säga att det var en riktig fnitterframkallare att se Madde studsa som en boll farligt nära madrasskanten fort man rörde sig en centimeter. Det blev inte mycket sömn heller eftersom Linda skulle upp innan sju och åka iväg och skjuta. Strax innan sju blev det därför till att svepa in sig i en filt, koka te och plocka fram lite frukost åt min PRO-vän och efter att ha kramat henne hejdå krypa ner bredvid kusinen på guppmadrassen igen. Efter ca två timmars halvsömn gav vi dock upp och smög upp och åt frukost och städade undan lite medans de andra snarkade vidare. När alla vaknat och lägenheten blivit lite städad gick vi ut för att leta efter bakismat. Det slutade på en restaurang/pizzeria och hamburgertallrikar för nästan allihopa.

Nej, nu ska jag försöka ta mig ur soffan och se om jag ska orka göra ett fredagsryck med att plocka upp lite kartonger innan jag hamnar tillbaka i soffan med en godispåse och ytterligare ett glas vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar